Vanochtend las ik een artikel over een nieuwe campagne van SIRE. Waar zij vorig jaar de campagne #Doeslief introduceerden, omdat mensen naar hun idee een stuk minder aardig voor elkaar werden, is het tij een jaar later volledig gekeerd. Vrijdag 27 maart startte SIRE met de campagne #Daslief. Met deze campagne hoopt SIRE de mensen die iets extra’s doen voor anderen in het zonnetje te zetten en zo mensen te inspireren.

In tijden van crisis valt een gevoel van saamhorigheid over de samenleving. Juist in deze tijd wil je elkaar kunnen steunen, we hebben elkaar nodig. Deze steun wordt dan ook massaal geuit door heel Nederland. Van kleine gebaren als boodschappen doen voor je wat oudere buurvrouw tot massaal klappen voor de mensen in de zorg. “Met #Daslief bedanken we alle Nederlanders voor hun mooie initiatieven, groot of klein,” aldus SIRE-directeur Lucy van der Helm.

Voor ons kon deze campagne eigenlijk niet op een beter moment komen. Vanzelfsprekend zijn wij erg blij met onze zorgkrachten. Waar bijna heel Nederland momenteel vanuit huis werkt, staan zij dag en nacht klaar voor mensen die hulp nodig hebben. Als blijk van waardering, besloten we om al onze zorgkrachten vandaag te verrassen met een bos tulpen. Want als iemand het verdient om in het zonnetje gezet te worden in deze crisisperiode, dan zijn zij het wel.

InterMediCareZorg blog