Op een vrijdagmiddag stapte Petra (61) op de fiets naar IMCZ in Apeldoorn. Met een groot hart voor de zorg zocht zij een detacheringsbureau dat haar kon detacheren bij verschillende zorginstellingen, met kortere en langere diensten. Na een persoonlijk gesprek kon Petra maandag gelijk beginnen. In deze blog lees je waarom Petra zoveel plezier haalt uit het werken als Helpende bij IMCZ.

Werken bij verschillende instellingen
Petra is sinds een klein jaar werkzaam bij IMCZ als Helpende. Zo vertelt zij over haar functie: “Als Helpende zorg je dat cliënten een fijne dag hebben. Dit gaat om oudere mensen, maar ook jong dementerenden op de PG-afdeling. Het ligt er maar net aan waarvoor ik gedetacheerd word. De mogelijkheid tot afwisseling is de kracht van werken voor een detacheringsbureau. Dat ik bij meerdere instellingen kan kijken, vind ik zo leuk. Door deze diversiteit is geen dag hetzelfde, geweldig!”

De werkdag van een Helpende
Naast de afwisseling in haar werk, haalt Petra ook veel plezier uit de werkzaamheden. “Ik geniet ervan om naar werk te gaan, elke dag weer. Ik haal als Helpende veel voldoening uit cliënten verzorgen. Zo verschoon ik hen graag in de ochtend zodat zij er keurig uitzien voor een nieuwe dag. Voorderest begeleid ik hen naar de ontbijtzaal of huiskamer om daar verdere zorg te verlenen. Tijdens avonddiensten zorg ik er vervolgens weer voor dat cliënten met een frisse pyjama in bed komen.”

Zelf bepalen van je diensten
Welke diensten Petra wil draaien en de duur hiervan bepaalt zij helemaal zelf. “Bij IMCZ heb ik de vrijheid om te kiezen voor een kortere of langere dienst. Zo kan ik ook eens kijken bij andere instellingen. Ik kies diensten zelf en schrijf mij hierop in. Ik houd zo zelf de regie, wat dus heel prettig werkt.”

Persoonlijke contactmomenten
Petra vertelt verder: “Mijn contactpersoon Sieny belt mij regelmatig om te sparren. Heb ik genoeg werkuren voor die week en/of wil ik nog een dienst draaien bijvoorbeeld. Ik vind het fijn dat IMCZ met mij hierin meedenkt, rekening houdt met mijn wensen en ook gewoon vraagt hoe het gaat. Deze contactmomenten zijn heel prettig, omdat het persoonlijk is. Bij vragen of andere zaken kan ik altijd bij IMCZ terecht. Maakt niet uit wat er is. Het is gewoon goed geregeld.”

Heb jij interesse in werken als Helpende en/of flexibel werken? Wij denken graag mee wat het beste bij jou past! Neem contact op via info@imcz.nl of 055-5768008.

Al even werkzaam bij IMCZ stellen wij je graag voor aan Sophie! Sophie houdt zich als Intercedente bezig met de planning, maar dat is zeker niet het enige. “Ik ben een soort allrounder, die het leuk vindt om van alle facetten te proeven. Van verloningsstukken tot intakegesprekken.” In deze blog deelt Sophie haar uitdagingen en kansen bij IMCZ.

Affiniteit met de zorg
Sophie had altijd al raakvlakken met de zorg. Zo was zij mantelzorger voor haar opa en oma. Daarbij merkte zij in haar vorige baan dat mensen helpen echt haar ding is. “Een aantal jaren was ik reisleider bij een grote reisorganisatie. Als reisleider ben je natuurlijk veel met mensen bezig. Toen IMCZ op mijn pad kwam, nam ik deze passie mee.”

Gevoel voor het vak
Ondanks dat de zorg andere koek is, ging Sophie graag de uitdaging als Intercedente aan. “Ik probeer zoveel mogelijk op te pakken om zo steeds meer gevoel voor het vak te krijgen. Zo ben ik door de planning veel in contact met zorgkrachten. Hier hoor ik al hun verhalen en begrijp ik beter wat zij zoal doen op de werkvloer.”

Persoonlijke aandacht
Door in gesprek te blijven, heeft Sophie nauw contact met de zorgkrachten. Dit pluspunt past zeker in het rijtje van IMCZ. “Anders dan bij andere detacheringsbureaus geeft IMCZ haar zorgkrachten persoonlijke aandacht door regelmatig contact. Daarbij kunnen wij door de flexpool iedere zorgkracht een baan aanbieden wat bij hem of haar past. Ik vind het dan ook heel mooi dat dankzij de flexpool zorgkrachten hun passie voor de zorg op eigen manier kunnen naleven.”

Mouwen opgestroopt
Na een werkdag bij IMCZ slaat Sophie graag aan het klussen. Onlangs heeft ze haar eigen huis in Apeldoorn opgeknapt. De mouwen blijven nog opgestroopt voor kleinere projecten, zoals houten meubilair maken of sleutelen aan auto’s. “Ik houd ervan om altijd nieuwe dingen te leren!”

Na maar liefst twintig jaar ziet Ronald van Gerrevink de samenwerking tussen zorginstelling Avondzon en IMCZ nog altijd als uitstekend. Ronald heeft als locatiemanager van Avondzon regelmatig contact met zijn vaste contactpersoon Sieny van IMCZ. “Door het nauwe contact is de band altijd goed geweest. Van detachering tot evaluatiemomenten, alles gaat in goed overleg”, aldus Ronald.

Hallo Charlotte! De 27-jarige Apeldoorner sluit zich per 1 augustus aan bij IMCZ. Dan begint zij als Verzorgende IG in de flexpool. Dit is een bewuste keuze: “Zo kan ik uitzoeken wat ik wel en niet leuk vind. Daarbij houdt IMCZ rekening met dat ik graag doordeweeks en overdag wil werken. Voor mij is dat heel gunstig!”

"De zorg is wat ik ben, wat ik wil. Omdat iedereen bij IMCZ uit de zorg komt, weten wij hoe het in de zorg eraan toegaat."

Hallo Sieny! Sieny zorgt als intercedent dat uitzendkrachten voor de lange termijn aan de slag gaan in de zorg. Zij is de schakel tussen klant en uitzendkracht. Sieny is zeer blij dat ze alles kan halen uit haar werk bij IMCZ. “Alles zit in mijn baan: ik ben zowel intern als extern bezig en heb de vrijheid om mijn functie naar eigen inzicht in te vullen.” In deze blog deelt Sieny haar passie.

Nu de zomervakantie voor de deur staat, gaan veel jongeren op zoek naar een vakantiebaan. Echter, het vinden van een vakantiebaan blijkt dit jaar moeilijker dan voorgaande jaren. Een kwart van de jongeren gaf namelijk aan het lastiger te vinden om een vakantiebaan te vinden dan voor de coronacrisis. 

We leven in een tijd van veel onzekerheid. Het normale leven is even niet meer zo normaal; bijna heel Nederland zit thuis, boodschappen doen is opeens een militaire operatie geworden en de druk op de zorg is immens groot. Maar hoe ervaren zorgkrachten deze tijd van crisis eigenlijk? Wij belden met drie van onze zorgkrachten over het werken in de zorg in tijden van crisis.

Vanochtend las ik een artikel over een nieuwe campagne van SIRE. Waar zij vorig jaar de campagne #Doeslief introduceerden, omdat mensen naar hun idee een stuk minder aardig voor elkaar werden, is het tij een jaar later volledig gekeerd. Vrijdag 27 maart startte SIRE met de campagne #Daslief. Met deze campagne hoopt SIRE de mensen die iets extra’s doen voor anderen in het zonnetje te zetten en zo mensen te inspireren.